Ha érdekel, hogyan néz ki munkám a gyakorlatban, ezen az oldalon mindent megtudhatsz a szállodafotózás menetéről.
Mutasd a legjobb Formád
Egy szálloda fő enteriőrfotóinak elkészítésekor két irányt különböztetünk meg:
A nagy márkák és szállodaláncok esetében előre elkészített guideline-ra kell támaszkodni, mely tartalmazza az egyes témakörök legfőbb követelményeit.
Szem előtt tartva a kötelező arculati elemeket, berendezést, dekorációt és az utómunkát. Itt a legfontosabb, hogyan tudjuk az adott épülethez és a rendelkezésre álló erőforrásokhoz igazítani a brand elvárásait.
Önálló szállodák esetében lényegesen szabadabb a kreatív csapat keze, mely akár egészen egyedi képi világnak is teret enged.
Mindkét esetben alapos tervezés előzi meg az enteriőr-és arculatfotózást. A legfőbb feladat meghatározni a stílust és a képi világot, amire fel akarjuk építeni a vizuális tartalmat. Mást igényel egy belvárosi üzleti szálloda, mint egy természet mélyén megbújó ékszerdoboz.
A fotózás menete
Időzítés
Több szempontból fontos az időzítés. Az adott helyiség tulajdonságai nagymértékben befolyásolják a fotózáshoz legjobb időszakot. A nap állása mellett (napfelkelte, naplemente, déli verőfény) a meglévő mesterséges fényeket is figyelembe kell venni. A fotóval kommunikálni kívánt hatás csak tökéletes időzítéssel, fényviszonyokkal és világítással érhető el.
Hangulatok
Egy kép hangulatát alapvetően meghatározza az elkészítéséhez használt fény karaktere. Fotózhatunk szállodai szobát az esti romantikus hangulatában vagy a napközben rendelkezésre álló természetes fény mennyiségére és szoba különleges adottságaira fókuszálva. Ugyanez vonatkozik az étterem vagy a meeting termek esetére is, ahol talán még fontosabb a természetes és mesterséges fények arányának bemutatása például egy rendezvény megszervezéséhez.
Dizájn és a modellek
Ideje a részletekre koncentrálni! Mindig sarkalatos kérdés az emberi jelenlét érzékeltetése a szállodai reklámfotók között. Egyes esetekben elviheti, más esetben erősítheti a figyelmet az adott területre. Modellekkel és különböző kiegészítőkkel élőbbé, barátságosabbá tehetjük az enteriőröket, konkrét célközönséget tudunk megszólítani. Ennek megtervezése mindig alapos munkát igényel, de a végeredmény szemmel látható.